Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Spal świąteczne kalorie!

Święta są raz w roku, więc ciesz się nimi i jedz wszystko na co masz ochotę bez wyrzutów sumienia. Mamy dla ciebie kilka wskazówek jak spalić poświąteczne kalorie!

1. Łopata w dłoń!

Odśnieżając podjazd czy chodnik przed domem przez godzinę spalisz ponad 500 kcal, czyli tyle ile może mieć duży kawałek świątecznego ciasta. To intensywny trening zwłaszcza, gdy śnieg jest mokry. Podczas odgarniania śniegu pracują dolne i boczne mięśnie pleców, ramiona, bicepsy, tricepsy, mięśnie brzucha oraz nóg.

2. Wskocz na step…lub pakuj prezenty

Chodząc przez 30 minut po schodach (stepie) spalasz 220 kcal. Lżejsza opcja: pakowanie prezentów. Przez godzinę możesz spalić 120 kcal.

3. Sporty zimowe

45 minut chodzenia z kijkami po puszystym śniegu lub godzina zjeżdżania na nartach to około 400 kcal mniej. Porcja świątecznych pierogów spalona!

4. Jazda na łyżwach

Możesz jeść świąteczne przysmaki i nie odczuwać wyrzutów sumienia.  Wybierz się z rodziną lub znajomymi na lodowisko. Spędzisz miło czas, a poza tym spalisz około 590 kcal w ciągu 90 minut jazdy. Jazda na łyżwach świetnie rzeźbi mięśnie ud i łydek.

5. Jogging

Uważasz że zima to nieodpowiedni czas na bieganie? Nic bardziej mylnego. Wystarczy, że odpowiednio się ubierzesz. Podczas godziny joggingu spalisz około 585 kcal.

6. Biwa na śnieżki!

20 minutowa bitwa na śnieżki to dobra zabawa i gimnastyka. Energiczna walka na śniegu to świetny trening, który pomoże ci spalić filiżankę gorącej czekolady.

7. Wyciągnij sanki z piwnicy

Spalanie kalorii nie musi być ciężką harówką. Przypomnij sobie jak cieszyłaś się w dzieciństwie, kiedy spadł śnieg. Dzieci bawią się i biegają po śniegu spalając kalorie. Bierzmy z nich przykład i idźmy na sanki! Weź znajomych i baw się świetnie. Wspinanie się na górkę to dobry trening dla nóg, a zjazd to czysta zabawa.

8. Marsz po śniegu

Dwugodzinna leśna wędrówka po śniegu to aż 820 spalonych kcal, czyli tyle ile może mieć wigilijna kolacja.

9. Cardio

Nadwyżkę kalorii spalisz dzięki treningowi kardio: 30 minut ćwiczeń na orbitreku (335 kcal znika) i 30 minut na rowerze stacjonarnym (260 kcal mniej).

10. Idź na zakupy

Nie czujesz sportowego nastroju? Nie martw się, buszując po sklepach przez dwie godziny możesz spalić około 260 kcal. Niestety twój portfel też będzie szczuplejszy.

Zobacz, jak możemy Ci pomóc. Przygotowaliśmy program dietetyczny, który możemy dostosować do Twojego trybu życia i potrzeb. Sprawdź co dostajesz!

 

 

Tekst: Marta Malinowska, instruktor fitness