Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Moc witamin!

Sprawdź, które witaminy i składniki warto suplementować!

Przede wszystkim należy pamiętać, że dobrze zbilansowana dieta z odpowiednią ilością warzyw i owoców jest w stanie zapewnić nam dowóz witamin oraz składników mineralnych. Dieta z wysoką zawartością produktów przetworzonych, mącznych i słodyczy z pewnością ich nie dostarczy, co więcej przy braku odpowiednich składników organizm sam zacznie je czerpać ze swoich źródeł.

Przykładem takiego działania jest pobór wapnia z kości, co przy małym spożywaniu mleka i jego przetworów może doprowadzić do osteoporozy.

Jakie witaminy i składniki mineralne powinniśmy mieć pod kontrolą?

1. Magnez                     

Najczęściej wypłukujemy go podczas picia kawy oraz w sytuacjach przewlekłego stresu. Jeśli wymaga się od nas ciągłej koncentracji i uwagi organizm zaczyna odczuwać niedobór tego składnika, wtedy sięgamy po czekoladę. Oczywiście od czasu do czasu możemy pozwolić sobie na kostkę gorzkiej czekolady, która zawiera kakao bogate w antyoksydanty. Jednak ciągły niedobór magnezu będzie związany z potrzebą sięgania po słodycze. Dlatego pamiętaj o uzupełnianiu jego niedoborów.

2. Witamina B6

Znajdziesz ją głównie drożdżach, orzechach oraz mięsie. Do czego jest potrzebna? To jeden z ważniejszych składników enzymów biorących udział w trawieniu węglowodanów oraz tłuszczów.

3. Kwasy omega-3

Pozytywnie wpływają na gospodarkę tłuszczu w organizmie, znajdziesz je w tłustych rybach morskich oraz awokado.

Co jest jeszcze ważne w diecie? Odpowiednia ilość snu. To on zapewnia regenerację organizmu oraz odbudowę mięśni. A większa ilość tkanki mięśniowej związana jest z większym wydatkiem energetycznym, nawet jeśli nie ćwiczymy.

 

 

Teskt: Monika Mielczarek/ kalorynka.pl