Kalorynka                  Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Co jeść po treningu?

Co jest najlepsze po treningu? Sprawdź!

 

Niektóre przekąski dla osób uprawiających sport przypominają bardziej batony z dużą dawką cukru i wypełniaczy niż rzeczywiście zdrowy posiłek. Ta lista przekąsek zawiera z pewnością mnie kcal niż Snickers.

 

1. Kawa Latte

Daje sporą dawkę białek oraz węglowodanów w celu uzupełnienia paliwa. Zawiera 130 kcal, 19 g węglowodanów, 13 g białek.

 

2. Najlepsza opcja na śniadanie, która dostarczy dużą ilość białka dla mięśni, to jajecznica oraz pieczywo. 150 kcal, 13 g białka oraz 8 węglowodanów.

 

3. Mówi się, że żywność typu fast food jest zła, ale zawsze można znaleźć kilka opcji z obniżoną kalorycznością. Wystarczy zrezygnować z sosu. I tak Taco Bell Fresco Crunchy to tylko 150 kcal, 13 g węglowodanów i 7 g białka.

 

4. Po ćwiczeniach warto sięgnąć po czekoladę, zawiera umiarkowaną zawartość węglowodanów oraz białko. Wybieraj czekolady gorzkie. Kaloryczność sięga nawet 400 kcal, ale nikt nie je całej tabliczki czekolady, dlatego 1 pasek to 190 kcal, 31 g węglowodanów i 9 g białka. Pozwoli to uzupełnić zapas glikogenu w mięśniach.

 

5. Dobrym rozwiązaniem jest też zwykła kanapka. Może dodać do niej praktyczne wszystko, ale kieruj się zasadą, aby zawierają pełnowartościowe, chude mięso oraz dużą ilość warzyw. Poza tym dzięki nim dostarczasz organizmowi witamin, składników mineralnych oraz sporą dawkę antyoksydantów.

 

Czym powinna się charakteryzować przekąska po treningu? Łączy w sobie odpowiednią ilość białek, która wpływa na odbudowę mięśni po treningu oraz węglowodanów w celu uzupełniania energii.

 

I tak po treningu możesz zjeść:

- fasolkę z kiełbasą z ryzem: 160 kcal, 26 g węglowodanów oraz 24 g białka

- makaron z serem: 180 kcal, 20 g węglowodanów i 6 g białka

- 2 grillowane udka z kurczaka: 160 kcal, 0 węglowodanów oraz 20 g białka.

 

Zawsze zwracaj uwagę na zawartość tłuszczu w produktach wysokobiałkowych, ponieważ w takich produktach zazwyczaj wysoka ilość białka łączy się także z wysoką ilość tłuszczu, co nie jest wskazane. Wybieraj głównie mięso kurczaka, indyka lub chudą wołowinę.

 

Żywienie podczas treningów nie różni się znacznie od racjonalnych zasad odżywiania. Należy jednak zwrócić uwagę na zawartość węglowodanów, białek oraz rozkład ich w posiłkach, ważny jest również czas spożywania posiłków.

 

 

ZOBACZ TAKŻE: 15 SPOSOBÓW NA CIĘCIE KALORII

 

 

Tekst: Ewa Okoniewska/ kalorynka.pl