Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Jak uwolnić się od zakwasów?

Poznaj możliwości walki z zakwasami!  Często się zdarza, że jest już za późno na zapobieganie, bo właśnie wróciliśmy z siłowni po ostrym treningu i ból mięśni jest już odczuwalny... Co wtedy? Głowa do góry - jest kilka sposobów na złagodzenie bólu i odzyskanie lepszego samopoczucia! Spróbuj choć jednego z nich, a na pewno poczujesz się lepiej.

9 sposobów na walkę z potreningowym bólem mięśni: 

1. Masaż – poprawi  krążenie i przyspieszy regenerację obolałych miejsc,

2. Nacieranie mięśni octem, ciepły okład z nalewki arnikowej lub jabłkowego wina  –  efektywnie ukoi ból mięśni oraz zmniejszy ich napięcie,

3. Gorąca kąpiel w wannie lub saunie  –  przyspieszy krążenie oraz zredukuje poziom kwasu mlekowego w organizmie, woda złagodzi ból i rozluźni spięte mięśnie, a wysoka temperatura poprawi dotlenienie organizmu i zredukuje bolesność mięśni,

4. Okład z lodu lub miętowego olejku - poprawi krążenie i złagodzi stany zapalne

Nieprzyjemne dolegliwości możemy zwalczyć także dietą, pomoże nam w tym:

5. Odpowiednia ilość wody, herbaty typu Yerba Mate lub soku z dwóch cytryn – w ten sposób usuniesz toksyny z organizmu,

6. Herbaty ziołowe – lawenda, mięta czy miodla indyjska złagodzą stan zapalny i pomogą ukoić ból,

7. Ananas – zawarta w nim bromelina zmniejsza ból oraz łagodzi stany zapalne mięśni,

8. Kawa – kofeina zmniejsza dolegliwości bólowe wywołane przeciążeniami mięśni podczas treningu,

9. Imbir – redukuje ból mięśni,

Co warto zrobić dodatkowo? 

- rozciągnij się - usprawnisz tym samym dopływ substancji odżywczych do mięśni i szybciej pozbędziesz się bólu,

- ruszaj się – łagodne ćwiczenia (marsz, trucht, pływanie) przyspieszą regenerację i zmniejszą odczucie bólu,

- wyśpij się – sen leczy, a więc złagodzi ból i pomoże zregenerować nadwyrężone mięśnie.

Postaw na aktywność fizyczną bez bólu i ciesz się zdrowiem i energią każdego dnia!

Kalorynka.pl