Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

10 rad, jak poczuć się lepiej

Chcesz się zrelaksować i przestać ciągle denerwować? Skorzystaj z naszych wskazówek: 

1. Przygotuj się!

Nic nie jest bardziej stresujące niż nieprzygotowanie. Zorganizuj swój dzień w taki sposób, aby jak najrzadziej dopuszczać do takich sytuacji. Przygotuj listę zadań, a pod koniec dnia zrób jej małe podsumowanie. W ten sposób zyskasz pewność, że o niczym nie zapomnisz, a to sprawi, że wyjdziesz z pracy w lepszym humorze.

2. Miej pod ręką zdrowe przekąski

Stres często prowadzi do podjadania słodyczy – lodów, ciastek i przetworzonej żywności. Ciężko powstrzymać się od podjadania, zwłaszcza w sytuacjach, gdy źle się czujemy. Dlatego w takich sytuacjach warto mieć pod ręką alternatywną przekąskę – orzechy, świeże owoce lub warzywa lub niskokaloryczne desery, które możesz przygotować w domu i zabrać do pracy.

3. Regularność i odtwarzanie

Wykonywanie rutynowych czynności – odkurzanie, prasowanie czy sprzątanie pozwala w łatwy sposób wyciszyć i uspokoić. Skupiamy całą uwagę w danej sytuacji i nie pozwalamy, aby pojawił się natłok myśli. Nie trzeba wykonywać obowiązków domowych. Można powtarzać w myślach słowo, skupić się na oddechu lub innej czynności. A kiedy pojawią się negatywne myśli postaraj się wrócić do przerwanej medytacji.

4. Pamiętaj o częstym myciu rąk

Stres to nie tylko gorsze samopoczucie, ale również obniżenie poziomu odporności, dlatego jesteśmy bardziej podatni na infekcje. Warto pamiętać o częstym myciu rąk, zwłaszcza przed jedzeniem, aby zmniejszyć ryzyko pojawienia się choroby.

5. Włącz muzykę

Według badań British Journal Heart muzyka relaksacyjna pozwala nam się szybciej uspokoić i odprężyć. Możesz jej słuchać w drodze do pracy, wykonując przy tym proste ćwiczenia. Trzymając dłonie na kierownicy zaciśnij mocno wszystkie mięśnie, utrzymując napięcie przez 2-3 sekundy, a potem rozluźnij się.

6. Korzystaj raz w tygodniu z bankomatu

Sytuacja finansowa również jest powodem stresu wielu osób, dlatego warto kontrolować swoje wydatki i ogranicz płatnością dokonywaną kartami. Spróbuj również prowadzić budżet domowy, który nie tylko pozwoli Ci określić wielkość wydatków, ale także pomoże na uregulować wypływ gotówki z portfela.

7. Odwiedź basen

Według szwedzkich naukowców regularne wizyty na basenie pomagają w obniżeniu poziomu hormonów stresu. Aż 80% przebadanych osób biorących udział w eksperymencie zauważyło poprawę – czuli się mniej spięci i przygnębieni.

8. Wyłącz się

Dzięki obecności telefonów komórkowych, maili i innych urządzeń jesteśmy ciągle w stanie gotowości. Coraz bardziej rozmywa się granica pomiędzy pracą a domem. Jest to nie tylko źródło przewlekłego stresu, ale również negatywnego wpływu na więzi rodzinne. Potwierdzono nawet, że używanie w domu telefonów czy pagerów podnosi poziom stresu, który przenosi się na innych członków rodziny.

9. Wspominaj sukcesy

Pamiętaj, że rozpamiętywanie porażek lub stres przed wykonaniem jakiegoś zadania nie ułatwi Ci jego realizacji, dlatego poświęć kilka minut na przypomnienie sobie o swoich sukcesach oraz sposobie, w jaki je osiągnąłeś. W ten sposób możesz znaleźć rozwiązanie dla swojego problemu, ponieważ w przeszłości już znalazłeś się w podobnej sytuacji.

10. Skup się na jednej rzeczy jednocześnie

Według badań kobiety mają większą tendencję do martwienia się w przeciwieństwie do mężczyzn. Jest to związane ze stresem o miejsce pracy, swoim wyglądem czy samopoczuciem innych członków rodziny. Czasami nawet bezpodstawnie. Warto trzymać w ryzach takie myśli, ponieważ nie zawsze muszą się one wydarzyć, więc nie musimy się nie potrzebnie stresować.

Małe zmiany najłatwiej wprowadzić, dlatego zamiast co tydzień postanawiać poprawę postaraj się zacząć od drobnych spraw, które nie sprawią Ci większego problemu. Efekt może cię zaskoczyć.

 

tekst: kalorynka.pl

źródło grafiki: 1