Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Zmień swoje nawyki na lepsze!

Siedzenie za biurkiem przez osiem albo więcej godzin może w znaczący sposób wpłynąć nie tylko na nasz wygląd, ale również stan zdrowia. Jeśli dodamy do tego niewłaściwą dietę oraz brak aktywności fizycznej otrzymujemy bardzo niekorzystny bilans. Poziom HDL ( czyli tzw. dobrego cholesterolu) obniża się nawet do 20%, jeśli przez kilka godzin wyłącznie siedzimy. Poza tym taki tryb życia zwiększa ryzyko rozwoju cukrzycy. 

Pomyśl, że masz ogromny wpływ na to, jak będziesz czuć się za 10 czy 15 lat. Czy w takim wypadku nie chciałbyś, żeby Ty z przyszłości był zdrowym i pełnym energii człowiekiem? Dlatego zamiast sięgać po niezdrowe przekąski i przesiedzieć w pracy cały dzień postaraj się coś zmienić już teraz.

Tych produktów unikaj:

1. Słodzone napoje

Według naukowców z University Health Sience Center w Teksasie osoby, które piły dwie lub więcej puszki słodzonych napojów miały więcej cm w talii w porównaniu do osób tego nie robiących. Tkanka tłuszczowa gromadząca się w tej okolicy jest niezwykle niebezpieczna ze względu na wpływ na gospodarkę hormonalną organizmu. Poza tym słodzone napoje zwiększają również ryzyko udaru. Dodatkowo picie więcej niż jednej porcji dziennie przyczynia się do szybszego rozwoju cukrzycy.

2. Słone przekąski: chipsy, frytki, orzeszki.

·         garść zwykłych chipsów (15 g) – 80 kcal i aż 5 g tłuszczu

·         garść chipsów o smaku papryki (15g) – 79 kcal i 4,8 g tłuszczu

·         garść chipsów chipsletten fromage (40g) – 207 kcal i 11,6 g tłuszczu

·         porcja frytek (100g) – 331 kcal i 17,4 g tłuszczu

Takie przekąski nie tylko są wysokoprzetworzone i zawierają dużą ilość tłuszczu, ale zawierają dużo substancji spożywczych otrzymanych w sztuczny sposób – wzmacniacze smaku, konserwanty oraz barwniki. Poza tym nigdy nie kończy się tylko na tej jednej garści, zwłaszcza jeśli skupiamy się na wykonywaniu innej czynności, a miska z przekąskami znajduje się na biurku w zasięgu naszej dłoni.

3. Zastrzyk energii: napoje energetyzujące

Kiedy zbliża się południe, a my tracimy energię i chęć do działania sięgamy najczęściej po kawę, popularną w ostatnim czasie yerba mate lub napoje energetyzujące. Niestety pojawia się dużo znaków zapytania pod ich adresem. Zwłaszcza te ostatnie zawierają dużą ilość cukru, który wywołując wahania stężenia glukozy we krwi powodują uczucie napięcia i nerwowości. Zapominamy, że zwykła kanapka z mięsem i warzywami oraz duża szklanka wody da nam ten sam efekt, ale bez skutków ubocznych. 

Wprowadź to do swojej diety:

1. Zielona herbata

Zamiast pić kolejną z rzędu kawę wybierz zieloną herbatę. Wiele osób nie wie, że zielona herbata również może pobudzić organizm. Oczywiście nie tak efektywnie, jak bomba kaloryczna złożona z cukru, ale w zdrowy i wystarczający sposób. Poza tym wykazano, że zielona herbata wpływa pozytywnie na stan naszej odporności. Dodatkowo ten napój spożywany regularnie zmniejsza szkodliwą działalność wolnych rodników – szybsze starzenie się organizmu, spowalnia pojawienie się zmarszczek czy utraty jędrności skóry.

2. Zdrowsze batoniki?

Oczywiście są dostępne na rynku batony z obniżoną zawartością cukru, większą ilością białka oraz błonnika pokarmowego. Świetnie sprawdzają się jako produkt zastępczy dla zwykłych batonów, zwłaszcza w przypadku kiedy nie potrafimy z nich zrezygnować. Jeśli nie masz pod ręką takiej wersji słodyczy, a koniecznie coś musisz zjeść sięgaj po produkty z gorzkiej czekolady lub migdały. To kompromis pomiędzy zdrową dietą, a Twoją potrzebą.

3. Popatrz w lustro

Jeśli chcesz wzmocnić samokontrolę postaw na swoim biurku lusterko – w ten sposób za każdym razem, gdy będziesz sięgać po zakazany produkt zobaczysz siebie jedzącego batonika lub popijającego kubek słodzonego napoju. To powinno w znaczący sposób pomóc Ci w realizacji nowych postanowień.

4. Miska świeżych warzyw lub owoców

Zamiast miseczki z chipsami lub orzeszkami postaw na swoim biurku miskę wypełnioną świeżymi i pachnącymi owocami. Jeśli boisz się kosztów zawsze wybieraj sezonowe produkty, najlepiej zakupione na targu. W ten sposób oszczędzisz i będziesz mieć pod ręką wartościowe składniki diety. Dodatkowo zapach owoców zniechęci cię do sięgania po sztucznie aromatyzowane batony czy inne przekąski.

5. Odstresowanie – przyklej coś na swoim monitorze

Miałeś udany weekend? Twoje dzieci narysowały Twój portret? Przywieś lub przyklej coś, co ma dla Ciebie znaczenie w widocznym miejscu. Za każdym razem, kiedy się zdenerwujesz lub poczujesz presję i stres spójrz na ten przedmiot i weź głęboki wdech. W ten sposób zamiast rozładować emocje podczas jedzenia poradzisz sobie bez niego.

6. Witamina C – czyli cytrusy, brukselka i czarna porzeczka

Zawarta w nich witamina C w przeprowadzanych badaniach wykazuje zdolność redukcji hormonu stresu. Wystarczą 2 mandarynki lub 2-3 sztuki kiwi, aby pokryć zapotrzebowanie na ten składnik diety. Dodatkowo witamina C to silny przeciwutleniacz. Odpowiada także za tworzenie się tzw. śladów pamięciowych oraz umiejętność odtwarzania wiedzy.

Wszystko zależy od Ciebie. Czy pozostaniesz przy nieregularnych i niezdrowych posiłkach? Pamiętaj zawsze o wizualizacji z początku. Wyobraź sobie człowieka, którym staniesz się za 10 lat. Możesz być szczęśliwy, pełen energii i dobrego samopoczucia. Wprowadzaj zmiany od dzisiaj, żeby spokojnie dotrzeć do tego punktu w swoim życiu.

 

tekst: kalorynka.pl

źródło grafiki: 1