Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Zorganizuj swoje odchudzanie

Każdy z nas podejmuje w swoim życiu decyzję o zmianie – mniejszej lub większej. Szczególnie warto zwrócić uwagę w tym czasie na organizację swojego dnia, co pozwoli przede wszystkim na stałe wprowadzenie nowych nawyków i zwyczajów. 

Dobre przygotowanie to połowa sukcesu, który chcesz przecież osiągnąć. Same chęci i intensywne myślenie niestety nie są wystarczające. Zawsze pierwszym krokiem powinno być opracowanie szczegółowego planu, który pomoże Ci w realizacji Twoich założeń.

Możesz skorzystać z naszej pomocy i dowiedzieć się więcej o jednym z bardziej skutecznych rozwiązań dietetycznych.

Utrata wagi wiążę się przede wszystkim z dużą motywacją, zdeterminowaniem i silna wolą, aby móc zmienić coś trwale w swoim życiu. Wyobraź sobie, że od kilku lat jesz niewłaściwie, a Twój styl życia nie można określić wzorcowym. Będziesz potrzebować trochę czasu, aby nad tym popracować.

Staraj się zaczynać od prostych rzeczy, które ułatwią Ci odchudzanie lub poprawę stanu zdrowia:

1.       Opracuj listę zdrowych produktów i dań.

2.       Zawsze miej przygotowaną torbę na siłownię.

3.       Staraj się zapisywać swoje osiągnięcia w widocznym miejscu.

Tworzenie nowego stylu życia może potrwać, ale efekty zauważysz od razu – lepsze samopoczucie, więcej energii i oczywiście szczuplejsza sylwetka.

Pewnie w tej chwili zastanawiasz się, w jaki sposób masz uporządkować taką ilość spraw i obowiązków. Jak pisaliśmy zacznij od małych kroczków.

1.       TWÓJ CZAS

Wiesz o której musisz wstać i ile czasu zajmuje Ci przygotowanie się do pracy. Dojechanie do domu lub na siłownie. Posprzątanie i ugotowanie obiadu. Wystarczy, że wieczorem spiesz wszystkie czynności i zadania do wykonania.

W ten sposób realnie ocenisz, czy uda się na trening przeznaczyć godzinę czy trzydzieści minut. Czy lepiej zostać w domu i wykonać trening on-line. W ten sposób zaczynasz zarządzać swoim czasem efektywnie. Pamiętaj jednak, że nie jesteś maszyną i mogą zdarzyć Ci się gorsze dni.

Planuj, ale nie zapominaj o odpoczynku i relaksie dla siebie.

2.       WPISUJ TRENINGI W KALENDARZ

Ile razy trening został odłożony, bo źle się czułeś lub nie było na niego czasu? Dokładnie z tego powodu często powtarzamy sobie, że jutro poświęcimy na to dwa razy więcej czasu i energii. Niestety jutro nadchodzi, ale nie przynosi większych zmian, dlatego warto wpisać trening w swój kalendarz, dzięki temu nigdy o nich nie zapomnisz i nie zaplanujesz w ich miejsce innego zadania.

3.       ROZPISZ SWÓJ JADŁOSPIS

Jeśli nie będziesz mieć listy zakupów w Twojej lodówce będą przypadkowe produkty,  z których nie stworzysz właściwych posiłków. Nie zjesz śniadania przed wyjściem do pracy i nie znajdziesz składników na sałatkę lub kanapki na lunch. W ten sposób w bardzo łatwy sposób utrwalasz zły nawyk nieregularnego jedzenia. 

4.       WYSYPIAJ SIĘ

Niewłaściwa ilość snu lub jego zaburzenia w znaczący sposób mogą wpływać na naszą dietę – możemy mieć większą ochotę na słodycze lub podjadanie ze względu na mniejszy poziom energii. Dlatego warto przeznaczyć na sen 7-8 godzin dziennie, aby pozwolić swojemu ciału w pełni się zregenerować.

Pamiętaj również o organizacji wokół siebie – jeśli codziennie szukasz kluczyków do samochodów i swojej teczki to zaczynasz dzień od stresu i biegu do pracy. To samo dotyczy kuchni, sypialni czy Twojego biurka w pracy. Pomyśl, że rano musisz zjeść śniadanie, a znalezienie płatków, pestek, orzechów lub owoców suszonych zajmuje Ci 10-15 minut?

Dlatego warto uporządkować i wprowadzić nieco organizacji w przygotowaniu się do zmian. Najlepiej napisz główny cel na kartce i rozpisz cele pośrednie, które pomogą Ci zrealizować większe plany.

Jeśli chcesz schudnąć – napisz ile kilogramów i w jakim czasie? Jak zamierzasz to osiągnąć? Jakie działania podejmiesz, aby to osiągnąć? Czy potrzebujesz wsparcia i pomocy? Pamiętaj także o tym, aby sprawdzać na bieżąco swoje postępy.

Widząc postępy będziesz bardziej zmotywowany do działania, a ich brak sprawi, że przeanalizujesz sytuację i znajdziesz czynnik, który blokuje osiągnięcie sukcesu.

 

Tekst: kalorynka.pl

 

Źródło grafiki: 1