Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Wiosenne warzywne rewolucje

Ciepła i słoneczna pogoda, przejażdżki na rowerze i spacery, a na straganach świeże owoce i warzywa. To znak, że wiosna już tuż tuż.... 

Co to oznacza dla naszej diety? Przede wszystkim ogromna dawka witamin, składników mineralnych w postaci świeżych warzyw i owoców. Czasami mimo, że mamy ogromny wybór, w naszej lodówce wcale nie znajduje się wcale duża ilość tych produktów. Jak to zmienić?

Wykorzystaj te proste wskazówki!

ZACZNIJ OD ŚNIADANIA

Żeby zjeść zalecaną porcje 4-5 warzyw i owoców trzeba zacząć od rana (jeśli jesteś na diecie niskokalorycznej zmniejsz ilość owoców do 2 porcji dziennie). Możesz dodać starte jabłko, banana do owsianki lub jogurtu naturalnego. Przygotować sałatkę z pokrojonego pomidora, odrobiny oliwy z oliwek i suszonej bazylii do kanapek.

Staraj się jeść owoce do południe, a potem zastąp je świeżymi lub przygotowanymi w parowarze warzywami.

WYPRACUJ SCHEMAT POSIŁKÓW

Pamiętaj, aby zawsze dodawać warzywa do obiadu. Mogą one być w surowej lub przyrządzonej postaci. Jeśli chcesz jeść więcej warzyw zastąp ziemniaki lub kasze brokułami, kalafiorem lub brukselką. Taki obiad to np. pieczona pierś kurczaka z brokułem i surówka z marchewki. Zawsze zaczynaj od tego jakie warzywo dodasz do posiłku, a potem dokładaj kolejne składniki dania.

USTAW PATERĘ Z OWOCAMI W WIDCZONYM MIEJSCU

Schowane owoce to najczęściej zapomniane owoce. W przypadku, gdy zawsze masz je na widoku jest większe prawdopodobieństwo, że zamiast po kanapkę lub słodycze sięgniesz po jabłko lub inny owoc. Nie martw się tym, że mogą się zepsuć. Zawsze z tych mniej apetycznych owoców możesz przygotować koktajl.

ZASTĄP SŁODYCZE OWOCAMI

Kiedy czujesz potrzebę zjedzenia słodyczy sięgnij po banana, gruszkę lub jabłko. Możesz dodać do nich suszone rodzynki, ale pamiętaj o ilości. Mimo, że są to produkty bogate w witaminy i składniki mineralne nadal mają dużą ilość kalorii. Dlatego żurawinę, rodzynki suszone czy inne ogranicz do 1-2 łyżek dziennie łącznego spożycia.

SOKI TEŻ SIĘ SPRAWDZAJĄ

Wybieraj soki warzywne. Mają mniejszą zawartość cukru i kalorii. Stanowią świetny dodatek do II śniadania lub obiadu. Owoce i warzywa bardzo dobrze sprawdzają się, gdy chcesz przygotować smoothie. To szybki i pyszny sposób na zwiększenie ich ilości w diecie.

Dlaczego warto dbać o to, aby nasza dieta była bogata w te produkty? Przede wszystkim są one źródłem witamin i składników mineralnych od których zależy nasze samopoczucie, poziom energii oraz wygląd. Często źle zbilansowana dieta z małą ilością warzyw i owoców jest przyczyną problemów z cerą, włosami i paznokciami. Przeanalizuj swój jadłospis i sprawdź czy nie jesz ich zbyt małej ilości.

 

Jeśli masz jakieś pytania możesz zawsze do nas napisać. Z chęcią na nie odpowiemy!

Tekst: kalorynka.pl