Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Sposoby na upał

Sprawdź koniecznie jak, wtedy ćwiczyć!

Fala upałów nas dopadła. Jak chronić się prze upałami podczas aktywności fizycznej? O co zadbać i jakie sporty wybierać?

1. Ćwiczenia w pomieszczeniach.

Gdy ćwiczysz w sali fitness lub na siłowni nie ma problemu z żarem słonecznym, może być jednak problem z temperaturom. W większości klubów fitness są klimatyzacje, urządzenie to bardzo ułatwia nam ćwiczenia, ale może również zaszkodzić.

Poproś o ustawienie na optymalną temperaturę 20 – 24 stopni C ( w zależności od temperatury panującej za oknem ). Nie przeginajmy z chłodzeniem, zbyt duża różnica temperatur doprowadzi do przeziębienia. Ćwicząc intensywnie przy wysokiej temperaturze  podnosi się mocno ciepłota naszego ciała, dlatego też gdy przechodzimy do fazy rozciągania i wyciszenia, poproś o zamknięcie klimatyzacji.

W tym czasie stabilizujemy oddech, odpoczywamy dochodzi do szybkiego stygnięcia ciała nie potrzeba chłodzić go dodatkowa wysokim nawiewem z klimatyzacji.

2. Dobrym sposobem na skwar letni jest zabranie chłodnego prysznica przed zajęciami, taka przyjemność doda Ci energii do ćwiczeń i ochłodzi ciało.

3. Pamiętaj również o nawadnianiu organizmu, w gorące dni jest to bardzo istotne.

Wychyl szklankę wody mineralnej 30 min prze zajęciami i zabierz butelkę ze sobą. Nie pij wody z lodówki, przysporzy Ci to kłopotów w postaci chrypki a nawet zapalenia gardła.

Gdy słońce grzeje. Amatorzy aktywności na świeżym powietrzu muszą być ostrożni podczas upalnego lata. Jeżeli to możliwe wybieraj, na trening, wczesny ranek lub wieczór, słońce nie jest wtedy wysoko i temperatura jest wtedy przyjemniejsza.

Postaraj się również o cień, biegaj w lesie lub parku, ćwicz pod drzewami. Pamiętaj o nakryciu głowy i ciała.

Intensywnie ćwicząc na słońcu może dojść do przegrzania organizmu, dlatego biegając lub jeżdżąc na rowerze, zbadaj o nakrycie głowy i ciała. Czapka i koszulka zapewni Ci ochronę a podczas aktywności w pełnym słońcu, zawsze możesz je zmoczyć wodą, to świetny sposób na ochłodę.

Pij, pij i jeszcze raz pij. Zwróć uwagę również na ochronę swojej skóry, wybierz odpowiednie filtry i nasmaruj odkryte części ciała. Podczas treningu nawet nie zauważysz kiedy się spalisz.

Jeżeli lubisz wodę wybierz aktywność w wodzie, to idealne miejsce podczas upałów. Chroni twoje ciało i świetnie wpływa na kondycję fizyczną. Jazda na rolkach czy rowerze to również świetne rozwiązanie. Podczas jazdy nie czuć tak upału, miły wiaterek omiata toje ciało chłodząc je skutecznie.

Tekst: Magdalena Kośmicka/ kalorynka.pl