Kalorynka Pomagamy Ci schudnąć! Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Co jeść żeby przytyć?

Większość z nas stosuje dietę, aby schudnąć. Co jednak z tymi, którym doskwiera brak kilogramów? Prezentujemy zasady diety dla tych, którzy chcą przybrać na wadze. Bo kochanego ciałka nigdy za wiele :)

Niedowaga najczęściej wynika z niedoboru składników odżywczych takich jak białko, witaminy oraz składniki mineralne. Ale nie tylko - na utratę masy ciała ma również wpływ przewlekły stres oraz różnego rodzaju choroby. Właśnie z tego powodu przed rozpoczęciem diety pownniśmy najpierw uporać się z tymi dolegliwościami. Dzięki temu nasz organizm odzyska równowagę potrzebną do prawidłowego funkcjonowania.


Zasady diety dla osób z niedowagą:

 

  • Dieta powinna dostarczać ok. 40 kcal/kg masy ciała (np. osoba ważąca 50 kg powinna zjadać co najmniej 2000 kcal).
  • Jedz jak najwięcej pełnowartościowego białka - chude mięsa i wędliny, jaja, jogurty, twarogi, ryby (najlepiej morskie, bogate w nienasycone kasy tłuszczowe).
  • Spożywaj jak najwięcej owoców - bananów, winogron, owoców suszonych oraz orzechów.
  • Do przyrządzania potraw stosuj oleje roślinne lub masło.
  • Pamiętaj o ładnym podaniu posiłku - im więcej kolorów na talerzu, tym chętniej będziesz sięgał po dokładkę.
  • Posiłki dziel na 5 porcji i staraj się je jeść o tych samych porach - regularność jedzenia pobudzi twój metabolizm.
  • Ćwicz, ale nie przesadzaj - pół godziny na świeżym powietrzu lub na basenie z pewnościa pobudzi twój apetyt.
  • Po posiłku pozwól sobie na chwilę odpoczynku - poobiednia sjesta na pewno nie zaszkodzi.
  • Unikaj wędzonych, smażonych i pieczonych z dużą ilością tłuszczu potraw - po spożyciu długo zalegaja w żołądku i nieraz są przyczyną zgagi lub wdęć.
  • Codziennie zjadaj owoce i warzywa - produkty te możesz spożywać bez organiczeń.
  • Nie pij napojów gazowanych - szybko sycą, ale z pewnością nie wyjdą ci na zdrowie.
  • Nie jedz słodyczy - zbyt szybko hamują apetyt.
  • Nie pal papierosów - hamują apetyt, a dodatkowo organizm zużywa mnóstwo energii na metabolizowanie trucizn w nich zawartych.
  • Spożywaj pełnowartościowe produkty mleczne: mleko 2%, jogurty, kefiry, twarogi.
  • W codziennej diecie uwzględniaj przede wszystkim węglowodany (białe pieczywo, kasze, makarony, kluski). Dlaczego? Bo ich nadmiar łatwo przekształca się w tkankę tłuszczową.