Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

Zmniejsz zawartość tłuszczu w posiłkach!

Nie tylko jakość i ilość produktów jest ważna. Zobacz jak to zrobić.

Oto kilka kulinarnych sztuczek, które mogą zmniejszyć ilość kalorii i tłuszczu w przygotowywanych przez nas potraw. Nawet nie wiesz ile w ten sposób możesz zyskać. Jesz zdrowsze, bo mniej tłuste jedzenie i szybciej chudniesz.

 

1. Zastępuj tłustsze mięso chudszym. Białe mięso drobiowe zamiast ciemnego, chudy indyk w zamian mielonej wołowiny lub zamień żebra na polędwiczki wieprzowe.

 

2. Piecz lub podpiekaj zamiast smażyć w oleju, który wchłania się we wszystkie potrawy przyrządzane w taki sposób, a zwłaszcza w bułkę tartą, jeśli żywność jest panierowana.

 

3. Usuwaj skórę z drobiu, widoczny tłuszcz oraz ogranicz spożycie żółtek. Pomyśl również o tłuszczu niewidocznym, takim który znajduje się w samym produkcie spożywczym. Dlatego warto usunąć przynajmniej ten, który możemy dostrzec.

 

4. Kupuj produkty niskotłuszczowe, ale zwracaj również uwagę na zawartość cukru na etykiecie. Jeśli jeszcze nie próbowałaś niskotłuszczowych lub beztłuszczowych rzeczy zrób to koniecznie. Jeśli nie smakuje ci jedna marka, wybierz inną. Zawsze zaoszczędzasz trochę kalorii, zastępując pełne mleko tym z mniejszą zawartością tłuszczu lub wykorzystując sery z obniżoną zawartością tłuszczu jak mozzarella zamiast cheddaru.

 

5. Wymieszaj produkty o wyższej zawartości tłuszczu z tymi o niższej, jeśli nie chcesz całkowicie z nich rezygnować.

 

 

ZOBACZ TAKŻE: JEDZ ZDROWO I CHUDNIJ! ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA

 

 

Tekst: Milena Mielczarek/ kalorynka.pl