Kalorynka Partner SHAPE                 Skontaktuj się z nami!

Nie pamiętasz hasła?

5 wskazówek, jak pozbyć się stresu

Umiejętność opanowania stresu wymaga regularności oraz zaangażowania. Nie zawsze jednak znajdziemy odpowiednią ilość czasu, aby pomedytować, wykonać trening jogi czy po prostu pomyśleć spokojnie nad rzeczami, które wywołuje u nas stres. Mimo wszystko warto skorzystać z prostych rad, które dla Was przygotowaliśmy, aby poprawić swoje samopoczucie i lepiej poradzić sobie w sytuacjach wywołujących pojawienie się nieprzyjemnych emocji. 

Dopasuj technikę relaksacyjną do swoich potrzeb

Każdy z nas ma inne potrzeby, dlatego zanim zdecydujemy się poważnie zająć problemem stresu najpierw przeanalizujmy, czego tak właściwie oczekujemy. Co będzie sprawiać nam radość, a co nudzi i tylko bardziej rozdrażni? Jeśli nie lubimy siedzieć w miejscu, należymy do grona osób aktywnych to z pewnością medytacja nie sprawi, że poczujemy się lepiej. W takim przypadku lepiej wybrać fitness z elementami jogi lub ćwiczyć świadomość podczas spacerów.

Zacznij inaczej myśleć o swoim dniu

W zależności od tego z jakim nastawieniem rozpoczynamy dzień tak go przeżyjemy. Jeśli od rana powtarzasz sobie, że jesteś w złym humorze, wszystko jest nie tak, jak powinno być, to z pewnością tak się właśnie będzie. Każdy dzień tworzy nowe możliwości, które możesz wykorzystać. Porażki i niepowodzenia będą się zdarzać, ale traktuj je jako naukę, a nie powód do zmartwień. Ani Ty, ani nikt inny nie jest w stanie kontrolować wszystkiego. Niektóre rzeczy wydarzą się bez względu na to Twój udział.

Dlatego zamiast stresować się i denerwować weź kilka głębokich wdechów. Przeanalizuj sytuację obiektywnie, wtedy dużo łatwiej rozwiążesz większość kwestii.

Oto 5 wskazówek na dobry początek:

1. Chwila przemyśleń rano: postaraj się wstać kilka minut wcześniej niż zwykle. Weź kilka głębokich wdechów przed rozpoczęciem dnia. Jeśli znajdziesz czas możesz wykonać również 5-10 minutowy trening. Staraj się nie traktować tego, jako obowiązek. Nie przejmuj się, kiedy nie uda Ci się codziennego go odbyć.

2. Po wejściu do biura: zanim zaczniesz skup się na tym, jak się czujesz. W jakim nastroju się znajdujesz? Pamiętaj, że bardzo ważnym elementem radzenia sobie ze stresem jest odpowiednia dieta, jeśli zaczynasz pracę na czczo, a Twoim pierwszym posiłkiem jest kawa z pewnością nie będziesz czuł się dobrze. Przed pracą uporządkuj zadania i zrób listę. Ten prosty sposób zapewni realizację przynajmniej większości punktów.

Pamiętaj również o zaplanowaniu 10-15 minutowych przerw, w których oderwiesz się od swoich zadań i komputera. W tym czasie postaraj się zrelaksować lub poćwiczyć techniki oddechowe.

3. Lunch i ćwiczenia: nawet, jeśli masz ograniczoną ilość czasu przeznaczonego na lunch pamiętaj o tym, żeby zjeść pożywny i właściwie zbilansowany posiłek. Zbyt duża zawartość cukrów prostych, przetworzonej żywności może sprawiać, że poczujesz się zmęczony i ociężały. To zabójcy energii. Ważną rolę odgrywa również ruch – siedząc przez kilka godzin w jednej pozycji możesz odczuwać sztywność mięśni. Wykonaj proste ćwiczenia rozciągające.

4. Sposób na brak weny i motywacji: trudne zadania sprawiają, że często wpatrujemy się w monitor komputera, nie wiedząc od czego zacząć. To powoduje narastanie stresu, bo przecież wszystko musi być wykonane zgodnie z terminem. Warto w takich sytuacjach zrobić sobie chwilę przerwy, założyć słuchawki i posłuchać muzyki relaksacyjnej. Wystarczy 10-15 minut, aby oczyścić umysł. Staraj się nie myśleć o projekcie, a jedynie skupić na muzyce.

Taka chwila relaksu pomoże Ci obniżyć napięcie i lepiej poradzić sobie z danym zadaniem.

5. Zawsze zamykaj swój dzień: nie zabieraj pracy do domu. Postaraj się przed wyjściem przygotować rozpiskę, co udało Ci się zrobić, a co musisz dokończyć jutro. Nie wypisuj również 10 pozycji na raz, ponieważ nie przyspieszy to Twojej pracy, a jedynie będziesz się stresować, że zostało x punktów do wykonania. Ogranicz się do 5 pozycji, zawsze zaczynając od najpilniejszych i najtrudniejszych spraw.

Znalezienie równowagi pomiędzy dobrze wykonaną pracą a życiem rodzinnym jest trudne, ale możliwie do wykonania. Musisz tylko nauczyć się dobrej organizacji i radzenia sobie ze stresem, aby łatwiej udało Ci się wszystko ze sobą pogodzić, a co najważniejsze być naprawdę szczęśliwym.

 

tekst: kalorynka.pl

źródło grafiki: 1